Persil Persil-Premium Persil DISCS

Iedziļinieties Persil vēsturē

Kops 1907. gada

1907

Persil, Vācijā pirmais pašreaģējošais mazgāšanas līdzeklis.

1907. gadā Henkel ķīmiķiem izdodas radikāli izmainīt veļas mazgāšanu. Viņi apvieno nātrija silikātu ar nātrija perborātu, kas, vārot veļu, izdala skābekli smalku burbulīšu veidā. Atšķirībā no pirms tam izmantotā hlora, šādā veidā tiek nodrošināta īpaša tekstilizstrādājumus saudzējoša balināšana bez smaržas. Tādējādi arī mājsaimniecēm vairs nav nepieciešams veikt spēcīgo un laikietilpīgo veļas beršanu un purināšanu. Tiek laists klajā pirmais pašreaģējošais mazgāšanas līdzeklis: Persil. 1907. gada 6. jūnijā Diseldorfas laikrakstā tiek ievietots pirmais reklāmas sludinājums. Pēc tam Persil sāk darboties mazumtirdzniecībā, iepakojot produktus plānās kartona kastēs ar drukātu papīra iesaiņojumu, ko izgatavo un aizpilda ar roku.

1922

Baltā dāma laiž klajā savu Persil reklāmas kampaņu.

Kurš gan nezina šo dāmu, kas, viscaur tērpta baltā apģērbā, kreisajā rokā tur Persil iepakojumu? Viņas pirmsākumi meklējami Berlīnes mākslinieka Kurta Heiligenštata (Kurt Heiligenstaedt), pazīstama karikatūrista, studijā. 1922. gadā viņu lūdz izveidot Persil plakātu. Baltā dāma nav tikai viņa fantāzijas auglis, bet gan mākslinieka 18 gadus vecā draudzene. Heiligenštats kopā ar viņu modes namā Aleksandra laukumā iegādājas baltu kleitu un liek viņai pozēt ar salmu cepuri galvā un produkta iepakojumu rokā. Pēc tam viņa darbs rotā emaljētas zīmes, plakātus, frontonus un ielas pulksteņus. Mainoties reklāmās attēlotajām sievietēm un modei, baltā dāma saglabājas kā Persil reklāmu centrālais tēls vairākas desmitgades.

1950

Karš ir beidzies, un Persil atgriežas.

Šķiet, ka visi to jau ir gaidījuši. Tiklīdz pēc Otrā pasaules kara beigām Persil ir atpakaļ pārdošanā, ātri tiek pārdoti līdz pat 75% produkcijas. Daudziem Persil nozīmē atgriešanos ierastajā mierpilnajā dzīvē. „Persil atkal nāk no Diseldorfas,” vēsta milzīgs reklāmas plakāts virs tilta pār Reinas upi. Produkta nosaukums ar neona izkārtņu, vimpeļu un plakātu palīdzību atkal tiek atgādināts visā Vācijā.  Mazgāšanas līdzekļa formulā ieviestas tikai nelielas izmaiņas: pievienoti vizuālie balinātāji, kas piešķir veļai vēl žilbinošāku baltumu.

1959

Persil 59 - līdz šim labākais Persil produkts.

Henkel ir arī Vācijā pirmā sintētiskā augstas efektivitātes mazgāšanas līdzekļa ražotājs. Par godu ieviešanas gadam tam tiek piešķirts nosaukums Persil 59. Līdz šim labākā Persil jaunās sastāvdaļas ir sintētiskas anjonu virsmaktīvās vielas, putu pastiprinātājs un svaigs aromāts. Vismaz tāds ir reklāmas solījums, kas patērētājam tiek paziņots plašā preses, radio un televīzijas kampaņā. Par zīmola pamanāmību pirmo reizi atbild profesionāla reklāmas aģentūra. Tika mainīta ne vien formula, bet arī ieviestas redzamas pārmaiņas Persil iepakojumā.

1970

Persil 70 — pavisam skaidri — „mūsu labākais”.

1970. gadā pirmo reizi tiek palaista kampaņa „Mūsu labākais”, un tā gūst grandiozus panākumus. Kopš tā brīža Persil reklāmas vairs nav iedomājamas bez sarkanās lentes, kas tagad pastāvīgi rotā tā laika labāko Persil. Kad Persil 70 parādās veikalu plauktos ar jaunu iepakojuma dizainu, tas ir pieejams ne vien Vācijā, bet arī gandrīz visā Eiropā.

1973

Persil. Jūs zināt, ko saņemat.

Laižot klajā šo jauno Persil, produkta nosaukums uz iepakojuma tiek norādīts, nepievienojot gada skaitli, kā tas tika darīts līdz šim. Tā vietā tiek radīts jauns sauklis, kas patērētājiem paliks prātā vēl ilgi: „Persil. Jūs zināt, ko saņemat.”

1986

Persil bez fosfātiem — progress vides aizsardzībā

20. gadsimta 80. gados vides aizsardzība kļūst par aizvien aktuālāku tēmu. Henkel šai tēmai ir jau ilga vēsture: 50. gadu sākumā notika mēģinājumi izpētīt virsmaktīvo vielu bioloģiskās noārdīšanās spēju. 1966. gadā tika izstrādāts projekts „Fosfātu aizvietošana”. Gan virsmaktīvās vielas, kas likvidē veļā esošos netīrumus, gan fosfāti, kas mīkstina ūdeni, ir ūdens piesārņotāji. Izdodas izstrādāt virsmaktīvās vielas ar aizvien lielāku bioloģiskās noārdīšanās spēju. Savukārt fosfātu vietā pētnieki atrod alternatīvu materiālu: ceolītu A (Sasil®). 1973. gadā tiek reģistrēts patents.

1987

Persil šķidrais mazgāšanas līdzeklis — pulvera alternatīva

Henkel atkal papildina Persil produktu klāstu, šoreiz ieviešot produktu, kas radikāli maina jau pastāvošo mazgāšanas līdzekļu tirgus nišu: Persil šķidro mazgāšanas līdzekli.

1999

Persil Sensitive: cilvēkiem ar jutīgu ādu.

Īpaši cilvēkiem ar jutīgu ādu vai alerģijām Henkel kopā ar Vācijas Alerģiju un astmas savienību (Deutscher Allergie- und Asthmabund e.V.) izstrādāja produktu, kas papildus ierastajai mazgāšanas efektivitātei ir ļoti saudzīgs pret ādu: Persil Sensitive.

2003

Persil Color — „palielināta efektivitāte 40 °C temperatūrā”.

Šajā gadā Persil izstrādā jauno Persil Color, kas jau 40 °C temperatūrā labāk likvidē grūti iztīrāmus traipus un vienlaikus ir saudzīgs pret veļas šķiedrām, formu un krāsu.

2006

Persil ar Silan svaigumu.

Tagad dziļa šķiedru attīrīšana apvienota ar Silan svaigumu, sniedzot īpašu Persil aromātu un maigumu, kā arī nodrošinot unikālu labsajūtu, ko sniedz svaigi apģērbi. Novatoriskā Persil versija „ar Silan svaigumu” papildina Vācijā iecienītāko mazgāšanas līdzekļu klāstu un tādējādi sniedz jaunu tīrības, maiguma un svaiguma sajūtu.

2007

Persil aprit 100 gadi.

Persil atzīmē savu 100. jubileju un laiž tirgū mazgāšanas līdzekļus ar jaunu, modernu dizainu, kā arī uzlabotām formulām.

2008

Persil GOLD ar zemai mazgāšanas temperatūrai piemērotu formulu.

Persil Gold atbilst augstākajām kvalitātes prasībām, kādas vien var noteikt mazgāšanas līdzeklim. Tā kā formula ir piemērota mazgāšanai zemā temperatūrā, tas nodrošina žilbinošu tīrību un saglabā apģērba mirdzošās krāsas pat ļoti zemā temperatūrā. Turklāt jūs ietaupāt elektroenerģiju, aizsargājot vidi.

2009

Mazs, efektīvs, ar īpaši augstu produktivitāti.

Jūnijā Persil laiž klajā jauno, īpaši efektīvo koncentrātu ActicPower. ActicPower ir pieejams Universal un Color versijās, un tas nodrošina mirdzošas krāsas un žilbinošu tīrību jau 15 °C temperatūrā. Ērtā 750 mililitru pudele ir ar tikpat augstu produktivitāti kā iepriekšējās želejas, jo ActicPower ir ļoti koncentrēta un parastā mazgāšanas efekta panākšanai nepieciešama mazāk nekā puse vāciņa daudzuma.

2011

Tikai tīra veļa var patiesi mirdzēt.

Tieši tādēļ 2011. gada februārī tiek laists klajā Persil ar jauno mirdzuma formulu. Tas likvidē pat mazākās kaļķakmens un netīrumu daļiņas, kā arī piešķir veļai mirdzumu. Tādējādi veļa ne vien ilgāk saglabājas pievilcīga, bet arī mirdz kā pirmajā valkāšanas dienā. Pateicoties jaunajam, krāsainajam dizainam, arī etiķetes brīnumaini mirdz.

2013

Duo-Caps - perfekta tirība

Persil Duo-Caps ir vācu tirgū pirmais iepriekš dozētais veļas mazgāšanas līdzeklis ar inovatīvu 2-nodalījumu tehnoloģiju. Persil pirmo reizi ir izdevies vienā produktā apvienot mirdzuma un traipu tīrītāja spēkus, kas rezultējas vienmēr perfekti tīrā veļā.

2016

Mirdzuma pastiprinātājs Power-Mix

Persil Power Mix Caps vienā kapsulā apvieno spēcīgu pulveri un koncentrētu želeju, nodrošinot iepriekš dozētu mazgāšanas līdzekļu priekšrocības. Ideālai tīrībai un mirdzumam.

2017

Persil Duo-Caps Sensitive: maigs pieskāriens drēbēm uz jūsu ādas

Persil Duo-Caps Sensitive apvieno labāko Persil tīrīšanas un ādai-draudzīgu formulu, kas ir dermatologu apstiprināta. Ar vieglu un patīkamu dabīgo ziepju un mandeļu piena aromātu.