Persil

Iedziļinieties Persil vēsturē

Kopš 1907. gada

1907 - Persil, Vācijā pirmais pašreaģējošais mazgāšanas līdzeklis.

1907. gadā Henkel ķīmiķiem izdodas radikāli izmainīt veļas mazgāšanu. Viņi apvieno nātrija silikātu ar nātrija perborātu, kas, vārot veļu, izdala skābekli smalku burbulīšu veidā. Tādējādi — atšķirībā no pirms tam izmantotā hlora — tiek nodrošināta īpaši tekstilizstrādājumus saudzējoša balināšana bez smaržas. Tādējādi arī mājsaimniecēm vairs nav nepieciešams veikt spēcīgo un laikietilpīgo veļas beršanu un purināšanu. Tiek laists klajā pirmais pašreaģējošais mazgāšanas līdzeklis: Persil. Pirmais reklāmas sludinājums 1907. gada 6. jūnijā tiek ievietots Diseldorfas laikrakstā. Pēc tam Persil sāk darboties mazumtirdzniecībā, iepakojot produktus plānās kartona kastēs ar drukātu papīra iesaiņojumu, ko izgatavo un aizpilda ar roku.

1922 - Baltā dāma laiž klajā savu Persil reklāmas kampaņu.

Kas gan nezina šo dāmu, kas viscaur tērpta baltā apģērbā un kreisajā rokā tur Persil iepakojumu? Viņas pirmsākumi meklējami Berlīnes mākslinieka Kurta Heiligenštata (Kurt Heiligenstaedt), pazīstama karikatūrista, studijā. 1922. gadā viņu lūdz izveidot Persil plakātu. Baltā dāma nav tikai viņa fantāzijas auglis, bet gan mākslinieka 18 gadus vecā draudzene. Heiligenštats kopā ar viņu modes namā Aleksandra laukumā iegādājas baltu kleitu un liek viņai pozēt ar salmu cepuri galvā un produkta iepakojumu rokā. Pēc tam viņa darbs rotā emaljētas zīmes, plakātus, frontonus un ielas pulksteņus. Mainoties reklāmās attēlotajām sievietēm un modei, baltā dāma saglabājas kā Persil reklāmu centrālais tēls vairākas desmitgades.

1950 - Karš ir beidzies, un Persil atgriežas.

Šķiet, ka visi to jau gaidījuši. Tiklīdz Persil tikai neilgu laiku ir atpakaļ pārdošanā pēc Otrā pasaules kara beigām, ātri tiek pārdoti līdz pat 75 % produkcijas. Daudziem Persil nozīmē atgriešanos ierastajā mierpilnajā dzīvē. „Persil atkal nāk no Diseldorfas,” vēsta milzīgs reklāmas plakāts virs tilta pār Reinas upi. Produkta nosaukums ar neona izkārtņu, vimpeļu un plakātu palīdzību atkal tiek atgādināts visā Vācijā.  Mazgāšanas līdzekļa formulā ieviestas tikai nelielas izmaiņas: pievienoti vizuālie balinātāji, kas piešķir veļai vēl žilbinošāku baltumu.

1959 - Persil 59 — līdz šim labākais Persil produkts.

Henkel ir arī Vācijā pirmā sintētiskā augstas efektivitātes mazgāšanas līdzekļa ražotājs. Par godu ieviešanas gadam tam tiek piešķirts nosaukums Persil 59. Līdz šim labākā Persil jaunās sastāvdaļas ir sintētiskas anjonu virsmaktīvās vielas, putu pastiprinātājs un svaigs aromāts. Vismaz tāds ir reklāmas solījums, kas patērētājam tiek paziņots plašā preses, radio un televīzijas kampaņā. Par zīmola pamanāmību pirmo reizi atbild profesionāla reklāmas aģentūra. Tika mainīta ne vien formula, bet arī ieviestas redzamas pārmaiņas Persil iepakojumā.

1970 - Persil 70 — pavisam skaidri — „mūsu labākais”.

1970. gadā pirmo reizi tiek palaista kampaņa „Mūsu labākais”, un tā gūst grandiozus panākumus. Kopš tā brīža Persil reklāmas vairs nav iedomājamas bez sarkanās lentes, kas tagad pastāvīgi rotā tā laika labāko Persil. Kad Persil 70 parādās veikalu plauktos ar jaunu iepakojuma dizainu, tas ir pieejams ne vien Vācijā, bet arī gandrīz visā Eiropā.

1973 - Persil. Jūs zināt, ko saņemat.

Laižot klajā šo jauno Persil, produkta nosaukums uz iepakojuma tiek norādīts, nepievienojot gada skaitli, kā tas tika darīts līdz šim. Tā vietā tiek radīts jauns sauklis, kas patērētājam paliks prātā vēl ilgi: „Persil. Jūs zināt, ko saņemat.”

1986 - Persil bez fosfātiem — progress vides aizsardzībā.

20. gadsimta 80. gados vides aizsardzība kļūst par aizvien aktuālāku tēmu. Henkel šī tēma ir aktuāla jau ilgu laiku. Jau 20. gadsimta 50. gadu sākumā notika mēģinājumi izpētīt virsmaktīvo vielu bioloģiskās noārdīšanās spēju. 1966. gadā tika izstrādāts projekts „Fosfātu aizvietošana”. Gan virsmaktīvās vielas, kas likvidē veļā esošos netīrumus, gan fosfāti, kas mīkstina ūdeni, piesārņo ūdeni. Izdodas izstrādāt virsmaktīvās vielas ar aizvien lielāku bioloģiskās noārdīšanās spēju. Savukārt fosfātu vietā pētnieki atrod alternatīvu materiālu: ceolītu A (Sasil®). 1973. gadā tiek reģistrēts patents.

1987 - Persil šķidrais mazgāšanas līdzeklis — pulvera alternatīva.

Henkel atkal papildina Persil produktu klāstu, šoreiz ieviešot produktu, kas radikāli maina jau pastāvošo mazgāšanas līdzekļu tirgus nišu: Persil šķidro mazgāšanas līdzekli.

1999 - Persil Sensitive: cilvēkiem ar jutīgu ādu.

Īpaši cilvēkiem ar jutīgu ādu vai alerģijām Henkel kopā ar Vācijas Alerģiju un astmas savienību (Deutscher Allergie- und Asthmabund e.V.) izstrādāja produktu, kas papildus ierastajai mazgāšanas efektivitātei ir ļoti saudzīgs pret ādu: Persil Sensitive.

2003 - Persil Color — „palielināta efektivitāte 40 °C temperatūrā”.

Šajā gadā Persil izstrādā jauno Persil Color, kas jau 40 °C temperatūrā labāk likvidē grūti iztīrāmus traipus un vienlaikus ir saudzīgs pret veļas šķiedrām, formu un krāsu.

2006 - Persil ar Silan svaigums.

Tagad dziļa šķiedru attīrīšana apvienota ar Silan svaigums, kas sniedz īpašu Persil aromātu un maigumu, nodrošinot unikālu labsajūtu, ko sniedz svaigi apģērbi. Novatoriskā Persil versija „ar Silan svaigums” papildina Vācijā iecienītāko mazgāšanas līdzekļu klāstu un tādējādi sniedz jaunu tīrības, maiguma un svaiguma sajūtu.

2007 - Persil aprit 100 gadi.

Persil atzīmē savu 100. jubileju un laiž tirgū jaunu, modernu dizainu, kā arī uzlabotas formulas.

2008 - Persil GOLD ar zemai mazgāšanas temperatūrai piemērotu formulu.

Persil Gold atbilst augstākajām kvalitātes prasībām, kādas vien var noteikt mazgāšanas līdzeklim. Tā kā formula ir piemērota mazgāšanai zemā temperatūrā, tas nodrošina žilbinošu tīrību un saglabā apģērba mirdzošās krāsas pat ļoti zemā temperatūrā. Turklāt jūs ietaupāt elektroenerģiju un tādējādi varat aizsargāt vidi.

2009 - Mazs, efektīvs, īpaši augsta produktivitāte.

Jūnijā Persil laiž klajā jauno, īpaši efektīvo koncentrātu ActicPower. ActicPower ir pieejama Universal un Color versijā, un tas nodrošina mirdzošas krāsas un žilbinošu tīrību jau 15 °C temperatūrā. Ērtā 750 mililitru pudele ir ar tikpat augstu produktivitāti kā iepriekšējās želejas, jo ActicPower ir ļoti koncentrēta un parastā mazgāšanas efekta panākšanai nepieciešama mazāk nekā puse vāciņa daudzuma.

2011 - Tikai tīra veļa var patiesi mirdzēt.

Tieši tādēļ 2011. gada februārī tiek laists klajā Persil ar jauno mirdzuma formulu. Tas likvidē pat mazākās kaļķakmens un netīrumu daļiņas, kā arī atkal piešķir veļai mirdzumu. Tādējādi veļa ne vien ilgāk saglabājas pievilcīga, bet arī mirdz kā pirmajā valkāšanas dienā. Tagad arī etiķetes mirdz, pateicoties jaunajam, brīnišķīgi krāsainajam dizainam.

2011 - Persil Black Gel: pat melna krāsa ir akcents.

Pateicoties noturīgajai melniem audumiem paredzētajai formulai, novatoriskā Persil Black Gel sniedz īpašu aizsardzību tumšiem un melniem tekstilizstrādājumiem. Tie tiek aizsargāti no izbalēšanas pat pēc vairākām mazgāšanas reizēm, un tādējādi to krāsa saglabājas ilgāk. Līdz ar to jūsu iecienītāko apģērbu skaistais melnais tonis jūs priecē vēl ilgi.

2012 - Vienkārši izcilas: Persil Duo-Caps

Ar Persil Duo-Caps Henkel iezīmē vēl vienu pavērsienu novatorisku mazgāšanas līdzekļu izpētē un izstrādē. Pirmo reizi iepriekš noteiktu šķidrā mazgāšanas līdzekļa devu var uzreiz ievietot veļas mazgājamās mašīnas tvertnē. Nelielās kapsulas mazgājot pilnībā izšķīst un sniedz izcilu mazgāšanas rezultātu.